Every artist has some “least favourite” topic, something that he/she tries to avoid when drawing (I’d say that hands, feet and horses may be the most unpopular things to draw). Illustrator Frannerd started a series of challenges for her Patreons at the end of last year, consisting in exploring a theme for a month and share what we learn at the end of it; this way, we have the chance to push ourselves out of our comfort zone. This month’s topic was Rooms.

Todos los artistas tienen un punto débil, algo que evitan dibujar a toda costa (diría que manos, pies y caballos son los más temidos). La ilustradora Frannerd comenzó a finales del año pasado una serie de desafíos para sus Patreons, que consisten en explorar un tema durante un mes y compartir lo aprendido; una buena manera de salir de la zona de confort. El tema de este mes era Habitaciones.

Over the garden wall backgrounds

Honestly, I didn’t know how to approach to the challenge as there is no particular goal besides mere practice. I knew I wanted to do a final piece to give it a sense of purpose to the task (although, again, practicing is not a bad purpose), so while I was trying to decide about that, I started to draw from live (my room and Amoret coffee in Notting Hill, which I colored roughly from a pic I took at the place) and TV shows sets and backgrounds.

Sinceramente, no sabía muy bien cómo enfrentarme al ejercicio porque no perseguía ningún objetivo concreto más allá de la práctica. Quería hacer una ilustración final que tuviera un poco de sentido (aunque, lo dicho, practicar ya es un objetivo en si mismo), así que mientras me decidía, empecé a dibujar fondos de series de televisión y del natural (mi habitación y el café Amoret en Notting Hill, que coloreé a partir de una foto que hice allí).

My room drawing Exercise color coffee shop London

I found it helpful in terms of perspective but overall, I realized that the worst part for me when I am drawing a room is the details and objects in it (and putting them together and don’t make it look like a collage). That’s why I wanted the final piece to be packed with stuff, trying not to make it too overwhelming for the viewer and giving the objects a reason to be there (either to set the mood or helping to tell the story).

Me fue bastante útil en cuanto a perspectiva pero, en general, me di cuenta de que lo peor para mi al dibujar una habitación son los detalles y objetos en ella (y unirlo todo sin que parezca un collage). Por eso quise que mi ilustración final estuviera llena de cosas, intentando que no fuera muy abrumador para el espectador y dándole a los objetos una razón de ser (ya sea para crear ambiente o para ayudar a contar la historia).

Comic A Ghost Story

Ironically, my conclusion of this exercise would be to keep it as simple as possible and make every item to have its role in the story. Also, if there is no specific need for realism, I wouldn’t stress too much about perspective (although I think it’s necessary to know about perspective to play with it); for all of this, I’ve found that the best way to find inspiration is to look for scenic designs.

Irónicamente, mi conclusión del desafío de este mes es que es mejor intentar simplificar lo más posible, dándole a cada objeto un papel en la historia. También, si no hay una necesidad clara de perseguir el realismo, tampoco me preocupo mucho por la perspectiva (aunque creo que es necesario saber de perspectiva para poder jugar con ella); para todo esto, un buen sitio para buscar referencias es la escenografía de películas y teatro.

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